Joan Peran és el director d'Els Miserables,
una obra que s’estrena aquest dissabte dia 19 de maig a la Sala Cabanyes i que
es podrà veure fins al 17 de juny
El gran espectacle dels Miserables arriba
aquest dissabte a la Sala Cabañes
Els Miserables és un dels muntatges més
potents que s’ha fet a la Sala Cabanyes?
És un dels espectacles més grans que s’ha
proposat l’entitat pel que fa al pressupost, estructura, persones implicades,
dificultat del muntatge, sonorització i per l’orquestra en directe, entre
altres.
Com vas encarar la direcció d’un espectacle
tan potent?
Fa uns dos anys que vaig començar a desglossar
tot el que calia treballar i a planificar els timings amb el calendari. Llavors
vam començar a treballar la part musical amb en Genís Mayola i, per altra
banda, la traducció al català. Seguidament es va incorporar l’Àngel Valverde,
director musical del muntatge, i vam treballar la música amb profunditat. Al
mes de febrer de 2017, quan ja comptàvem amb la traducció definitiva, vam obrir
els càstings per escollir la companyia d’actors i a l’abril vam començar els
assajos.
Quin ha estat l’enfocament per portar-lo a
escena?
El muntatge original està molt ben pensat
perquè les escenes dures van seguides d’escenes més suaus, fet que manté
l’equilibri de la història. Així l’hem pogut anar treballant per parts i
l’espectacle ha anat agafant forma amb facilitat.
Quin ha estat el repte més destacat de
plantejar-se Els Miserables?
Sens dubte el fet de coordinar les 209
persones que participen del muntatge, a les que cal agrair l’esforç i les hores
dedicades. A més, un altre repte era decidir l’estil, l’estètica i el color que
volíem que tingués el muntatge i que els caps de cada àrea el captessin. Amb el
treball conjunt amb vestuari, attrezzo, escenografia, il·luminació i
sonorització hem pogut treballar per obtenir aquest estil conjunt.
Cultura 2018, joan peran
Joan Peran és el director del musical de la
Sala Cabanyes
Per què us vau decantar per tenir música en
directe amb músics professionals?
En un primer moment teníem dues opcions
paral·leles: la música gravada o en directe. La Junta de la Sala Cabanyes va
aprovar la proposta de disposar del so en directe, fet que ha permès que el
resultat sigui més potent i agafi una brillantor especial. El cost de
l’orquestra professional s’ha pogut assumir gràcies a un procés de mecenatge
amb empreses de Mataró que han col·laborat amb publicitat i patrocini.
Les entrades s’estan venent a un ritme
vertiginós. És probable que feu més funcions de les 10 previstes?
Tot i que encara no hem estrenat, els seients
de platea gairebé estan plens cada dia. Les bones perspectives de públic fan
pensar en la possibilitat d’una pròrroga i una possible reposició de
l’espectacle més endavant.
Publicat per
Laia Mulà // Foto: Jordi Molins
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada