75 anys aixecant el teló: 16 abril de 1933 – 16 abril 2008
Crònica de Mataró
31 octubre de 1989
Care Santos
Demà s’estrena a Sala Cabañes el drama històric d’un autor prohibit
La sala de la Riera estrena demà el drama històric “Montserrat” . Completament diferent a aquelles desventures conegudíssimes d’Agnès i Don Juan, el fet que es tracti d’una peça dramàtica ens acosta enormement a aquelles representacions de tota la vida.
Un drama real
“Montserrat” és un drama amb totes les de la llei, tenint en compte que tracta d’un fet real: la peça és desenvolupa en el moment de la invasió d’Espanya en l’època de Simón Bolívar. Un primer oficial espanyol , segons sembla, va amagar el llibertador americà traint el seu propi país. El cognom d’aquest general era Montserrat.
L’obra compta amb la direcció de Josep Maria Cusachs , un dels directors habituals de Sala Cabañes, coordinador general per exemple de les representacions de “Els Pastorets”. El darrer treball a la sala de la Riera d’aquest director va ser aquell treball Musical Fires – 89 del qual vam informar àmpliament en el seu moment i que va resultar un èxit de públic.
Intèrprets habituals
“Montserrat” compta en els papers protagonistes amb Fadó i Vilert que interpreten el general i el traïdor. A la resta de personatges hi trobem habituals del grup de Sala Cabañes com són Joan Ferreres, Francesc Cano, Joan Cuenca, Fina Abulí, Montse Cusachs, Josep Maria de Ramon. Josep Riera, Albert Triola o Víctor Torrent, sempre vinculats als muntatges de cada temporada i a les representacions nadalenques tradicionals.
Tot i que l’obra segueix un model clàssic – el gènere dramàtic està relegat sempre a un segon terme entre els grups amateurs – l’escenografia segueix una línea més innovadora i aposta per l’estructura de mòduls.
Estrena absoluta
Un dels al·licients del muntatge és sens dubte, el seu autor, Emmanuel Roblés , un dramaturg francés prohibit durant molts anys a Espanya. L’obra del qual , segons presumeix Josep Maria Cusachs “es una estrena absoluta a tot el territori de l’estat espanyol , malgrat que a altres països hagi estat un muntatge i un autor de gran èxit”
Aquesta estrena representa el primer drama de la temporada a una sala mataronina que com gairebé totes nomes programa comèdies.
Per tant, és una cita important per reviure aquella diada de Tots Sants en que era costum, quasi obligació l’anar al teatre.
Crònica de Mataró
31 octubre de 1989
Care Santos
Demà s’estrena a Sala Cabañes el drama històric d’un autor prohibit
La sala de la Riera estrena demà el drama històric “Montserrat” . Completament diferent a aquelles desventures conegudíssimes d’Agnès i Don Juan, el fet que es tracti d’una peça dramàtica ens acosta enormement a aquelles representacions de tota la vida.
Un drama real
“Montserrat” és un drama amb totes les de la llei, tenint en compte que tracta d’un fet real: la peça és desenvolupa en el moment de la invasió d’Espanya en l’època de Simón Bolívar. Un primer oficial espanyol , segons sembla, va amagar el llibertador americà traint el seu propi país. El cognom d’aquest general era Montserrat.
L’obra compta amb la direcció de Josep Maria Cusachs , un dels directors habituals de Sala Cabañes, coordinador general per exemple de les representacions de “Els Pastorets”. El darrer treball a la sala de la Riera d’aquest director va ser aquell treball Musical Fires – 89 del qual vam informar àmpliament en el seu moment i que va resultar un èxit de públic.
Intèrprets habituals
“Montserrat” compta en els papers protagonistes amb Fadó i Vilert que interpreten el general i el traïdor. A la resta de personatges hi trobem habituals del grup de Sala Cabañes com són Joan Ferreres, Francesc Cano, Joan Cuenca, Fina Abulí, Montse Cusachs, Josep Maria de Ramon. Josep Riera, Albert Triola o Víctor Torrent, sempre vinculats als muntatges de cada temporada i a les representacions nadalenques tradicionals.
Tot i que l’obra segueix un model clàssic – el gènere dramàtic està relegat sempre a un segon terme entre els grups amateurs – l’escenografia segueix una línea més innovadora i aposta per l’estructura de mòduls.
Estrena absoluta
Un dels al·licients del muntatge és sens dubte, el seu autor, Emmanuel Roblés , un dramaturg francés prohibit durant molts anys a Espanya. L’obra del qual , segons presumeix Josep Maria Cusachs “es una estrena absoluta a tot el territori de l’estat espanyol , malgrat que a altres països hagi estat un muntatge i un autor de gran èxit”
Aquesta estrena representa el primer drama de la temporada a una sala mataronina que com gairebé totes nomes programa comèdies.
Per tant, és una cita important per reviure aquella diada de Tots Sants en que era costum, quasi obligació l’anar al teatre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada