|
|
| ESPECIAL - CONGRÉS NACIONAL D'EDUCACIÓ AMBIENTAL | |
|
| El Congrés Nacional d’Educació Ambiental (CNEA) és l’espai de trobada de l’educació ambiental a Catalunya, un entorn de treball per actuar davant dels reptes que ens planteja un món canviant i complex i a concebre solucions per a una societat més sostenible, corresponsable i justa. Dediquem aquest especial a repassar alguns aspectes claus de la segona edició que ha tingut per lema "De l’acció individual a la transformació col·lectiva". També disponible en format web. |
|
| | |
|
|
|
|
|
|
| Entrevista | |
| 12/04/2022 | |
| Arnau Amat és doctor en didàctica de les ciències, docent i investigador en formació del professorat en aprenentatge de les ciències i educació per a la sostenibilitat, a la Universitat de Vic. Ha estat una veu reeixida en el darrer Congrés Nacional d’Educació Ambiental. En aquesta entrevista reflexiona, entre d’altres, sobre com ha de ser una educació compromesa amb transformar la realitat, els reptes en un context comunicatiu complex i el seu futur. |
| |
|
|
|
| 11/04/2022 | |
| Es considera més naturalista que artista, tot i que l’art –o la il·lustració- naturalista és la seva professió des de fa quasi 20 anys. Amplament conegut al món de l’educació ambiental Toni Llobet ens ha ofert la seva mirada sobre com l’art pot estar al servei de l’alfabetització ambiental, és una mirada irreverent i a l’hora plena de compromís amb el territori i la conservació de la natura. |
| |
|
|
|
| 13/12/2021 Eli Bonfill és oceanògrafa i divulgadora científica marina a Placton Divulgació, una empresa de serveis de divulgació i consultoria marina que va néixer el 2012. |
15/03/2021 Parlem amb Irene Cervera Buisán, la coordinadora de l’estudi “Diagnosi inicial sobre la professionalització del sector de l’educació ambiental” presentat al Congrés Nacional d’Educació Ambiental. |
| |
|
|
|
|
| Reportatges | |
| Teresa Franquesa, Pablo Meira i Paco Heras tres veus imprescindibles per entendre el passat, present i futur de l'educació ambiental. |
Quines experiències ambientals s'estan oferint que permetin afrontar els reptes socioambientals actuals? |
| |
|
|
|
|
| Opinions | |
| 08/04/2022 Gonçal Luna i Tomàs | | Un congrés obert, amb una fórmula improbable, estructurat en vuit sessions virtuals, preparades una a una amb recepta artesana. Per fortuna no viatjaven sols: aquí el gran encert. Vuit institucions i entitats, més de 25 ponents i un miler d’assistents els van acompanyar en l’exploració. Digueu-li ODS 17: la necessitat de fer aliances en educació ambiental, ja postulada com a lema per la primera edició del Congrés (Girona, 2018) va resultar decisiva perquè l’experiència fos plena i, sobretot, fructífera. |
|
| |
|
|
|
|
|
| | |
| En ocasió del Dia Mundial, el Congrés fa una crida a les persones i les organitzacions interessades a adherir-se a la Declaració del II Congrés Nacional d’Educació Ambiental “Per transitar l’acció individual a la transformació col·lectiva”. |
| |
|
|
|
|
|
| | |
| Balanç del Congrés de la mà de diferents ponents que han intervingut en les diverses sessions - professionalització, recerca, reptes pedagògics, biodiversitat, el repte del clima i la cultura de la sostenibilitat - i s'estableixen línies de treball futures per consolidar una governança conjunta de l’educació ambiental a Cataunya. |
| |
|
|
|
|
|
|
| | Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat Comte d'Urgell, 187 08036 Barcelona | |
| | | | |
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada