publicat per
www.totmataro.cat
30 de setembre de 2014
Comas Soler
Coincidència d’espectacles en el debut de la temporada
teatral
Si les representacions de l’exquisida obra de Pere Anglas
‘Carles & Belisa’ que s’han fet al Museu els dissabtes i diumenges de
setembre, en el marc de l’exposició sobre el Mataró de 1714, ja han constituït
un boníssim aperitiu de la temporada de tardor, el darrer cap de setmana la
cartellera de la ciutat ha servit tres plats teatrals alhora. Una bona
arrencada.
Dissabte al Monumental començava el nou cicle de la seva
programació estable, que aquest trimestre du el lema “Teatre i compromís”. Hi
va actuar la companyia Camut Band amb l’espectacle ‘Sonoritats’. L’endemà a Can
Gassol es presentava també ‘Glofusss!’, el primer muntatge d’una nova sèrie amb
la denominació “Fet a Mataró”, el referent que distingeix els treballs de joves
artistes vinculats a la ciutat que fan residència al Centre de Creació d’Arts
Escèniques situat a la nau del carrer de Prat de la Riba. Simultàniament, a la
Sala Cabanyes es reprenien les funcions de ‘La Bella Adormida’, que amb
direcció de Marc Abril ja s’havia pogut veure els passats mesos de maig i juny.
Més que claqué
‘Sonoritats. Tap Dance & Rhythm of Sounds’ va fer una
bona entrada al Monumental. És una producció de Camut Band, una companyia
catalana reconeguda internacionalment que des de 1994 experimenta propostes de
ritme i ball partint de la tècnica del claqué, però amb un estil propi que
depassa de molt els estàndards habituals del gènere. La recerca és una constant
de la seva manera de fer, així com la formació de ballarins joves i l’ús de
noves tecnologies. En l’espectacle de dissabte, una bateria, un teclat, l’ús de
la veu, el cant i diferents percussions, que van des del soroll d’unes
carbasses fins al batec amplificat dels peus dels ballarins sobre diferents
superfícies, creen un espai sonor original que permet coreografies amb solos,
duets o de conjunt que transiten des de la subtilitat quasi íntima a l’esclat
d’una energia desbocada que s’encomana a l’espectador.
Treball inacabat
La proposta que amb el títol complet de ‘Glofusss! El conte
del globus vermell’ el duo artístic que formen Bertus Compañó i Maria Garriga
van mostrar diumenge a Can Gassol té tota l’aparença d’un treball en procés.
Interessant pel que fa a la cerca de llenguatges i a la diversitat de recursos
escènics que posa en joc, desenvolupa una peculiar crítica de l’infantilisme,
la banalitat i el desengany presents a les convencions socials dels temps que
corren, tot i que s’entrebanca en una espiral massa plena de recurrències.
D’entre les seves troballes hi ha la consecució d’un ambient naïf, irònic i
surrealista. També la música original de Joan Cot que l’embolcalla. Li convé,
però, una mirada externa i una pràctica més exigent de dramatúrgia i de dicció.
Teatre familiar amb tradició
Quan mesos enrere, pels volts de la Fira, Marc Abril va
posar en escena amb èxit ‘La Bella Adormida’ no va fer res més que inserir-se
en la llarga tradició i la contrastada solvència del Centre Catòlic en matèria
de teatre familiar. La fórmula del bon resultat és inexorablement la pròpia de
la casa. Amplitud de l’elenc artístic, competència de l’equip tècnic, estètica
característica i reiteració d’un repertori sabut són factors que, ben
combinats, permeten connectar eficaçment amb un públic fidel. No és d’estranyar,
doncs, que l’adaptació del clàssic de Charles Perrault sobre les vicissituds de
la filla del rei Enric i la reina Elisabet amb la fada Malèfica, el príncep
Eduard i les tres fades bones hagi estat triada per la Sala Cabanyes per
encetar la temporada actual. Inspiracions Walt Disney i una volguda profusió
d’efectes especials fan que, més enllà de consideracions artístiques, el
producte satisfaci sobradament les expectatives de la seva parròquia habitual.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada