Un monstre em ve a veure és la pel·lícula de l'any, multipremiada als Gaudí i als Goya. Una part preciosa del film són els contes animats, obra de dos estudis independents d'efectes visuals i animació de casa nostra: Headless Studio, un petit estudi de direcció d'art i creació de personatges, i Glassworks Barcelona, la divisió catalana de l'empresa de postproducció Glassworks, també amb seu a Londres i Amsterdam. En la propera edició de l'Animac que tindrà lloc del 2 al 5 de març a Lleida els responsables del disseny de personatges i direcció d'art (Adrià Garcia) i d’animació (Javier Verdugo) explicaran com varen abordar l'encàrrec de J.A. Bayona. Mentrestant, us deixem amb un vídeo del making of d'aquests preciosos efectes especials.
Imprescindibles
10 notícies de febrer que no us podeu perdre
Quines 10 notícies no us podeu perdre aquest mes de febrer? Les hem recollit i aquí les teniu, des d'una app que us acompanya amb textos literaris mentre visiteu París al curs de storytelling de Pixar o la propera edició de Barcelona Games World!!!!
Realitat Virtual
VR, serà el 2017 l’any del hype o de la consolidació?
El 2016 va arribar la realitat virtual als consumidors amb el llançament comercial de les Oculus Rift, HTC Vive, Google DayDream i PlayStation VR, que s’unien a les recents Samsung Gear VR i les molt bàsiques i pioneres Google Cardboard. Quin ha estat el resultat d’aquesta invasió de visors de realitat virtual?
Videojocs
Dues cites imprescindibles!
El mes de març organitzem dues activitats que no us podeu perdre si us dediqueu als videojocs: una sobre finançament i una altra sobre màrqueting i comunicació. Aquí teniu més informació!
Televisió, distribució online i noves formes de consum
El gener vam tenir una cita d’allò més robòtica i digital: el Saló del Cinema i les Sèries. Allà vam poder assistir a una taula rodona sobre la distribució audiovisual online, vam provar el joc Gappo’s Legacy VR i vam veure un petit tast de 16 projectes audiovisuals que busquen finançament. T’ho expliquem!
Art clàssic
Clàssics reloaded: Redescobrint l'art
La devoció pels grans clàssics de l’art ha portat a artistes actuals a la recreació d’obres clàssiques que ens ofereixen una diferent lectura. Fa un temps us vam apropar aquestes recreacions en un post que ara actualitzem i us mostrem els límits del més nou venint del més clàssic.
Intel·ligència Artificial
Màquines que composen música
La intel·ligència artificial està creant música. Penseu que sou capaços de determinar si el compositor d'algunes peces ha estat una freda màquina que ha après a ser creativa? Us hem trobat alguns exemples. Escolteu-los!!!
Fresc & Freak és una secció mensual que vol recollir notícies curioses, estranyes, divertides, i potser no directament relacionades amb la tecnologia però sí amb el món transmèdia i amb la innovació, amb un resultat freak i creatiu. Aquí teniu les noticies de febrer!!!
Arriba Kosmopolis. La Festa de la Literatura Amplificada, una trobada literària biennal que te lloc al CCCB i on la literatura és la protagonista en tots els seus vessants: oral, impresa i electrònica. Enguany les narratives digital tenen un lloc important i nosaltres organitzem una taula rodona: Del llibre a les pantalles. No us ho perdeu!
És temps de premis
Els millors efectes especials i la millor animació
55 anys d'evolució en els gràfics dels videojocs en 11 minuts
Han passat més de 50 anys des que els videojocs van arribar a les nostres vides. En aquests anys hi ha hagut un canvi radical en els seus gràfics. Els responsables del canal de YouTube Data Radar han fet un repàs d'aquesta evolució dels gràfics. En només 11 minuts veiem com s'ha passat del Pong al nou Horizon Zero Dawn que sortirà a la venda aviat. Un preciós repàs que us portarà a recordar grans moments. A quins heu jugat? Quin és el primer videojoc que recordeu?
Convocatòria per a Next to Watch, lligat a Sitges Next, de peces associades a la comunicació de marca i les solucions de negoci. Es valorarà la creativitat i la innovació en l’ús de tecnologia, data, plataformes o nous processos
la data és el termini màxim
Som a les xarxes socials:
Àrea de Cultura Digital. Institut Català de les Empreses Culturals
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada